2007-11-03

Ännu en icke-nyhet


Vid mitt senaste besök på Systembolaget hittade jag en fruktöl som jag inte hört talas om tidigare, och eftersom jag tycker mig ha sett en och annan nyhetslista de senaste 15 åren eller så.

Det var en körsbärslambic från John Martin - Timmerman's och på etiketten stod namnet Kriek Retro.

Jag köpte en flaska, funderades över hur många sorter som den firman egentligen klarar av att hantera (i stort sett all deras öl finns som "vanlig" och med tillnamnet "Tradition").

Väl hemma visade lite dektektivarbete att det inte alls var någon ny öl, utan deras Kriek Tradition Lambic som fått ett nytt namn, det lätt oformliga Timmerman's Tradition Kriek Retro Lambic. Ibland känns Carlsberg Sveriges Starköl som ett lagom svårt namn. Även om den drickan egentligen heter Millennium. Och har en intressant historia bakom sig. Men den sparar jag tills jag inte har något att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar