2008-03-17

Men var är Kalaspåskölen?

Idag kom det ett nyhetsbrev från Nils Oscars.

Jag hade faktiskt inte noterat det tidigare, men nu inser jag det: Det finns ingen Kalaspåsköl i år.

Förklaringen är att bryggeriet missat att lämna in sin offert till Systembolaget i tid. Dock har de exporterat ungefär 10.000 liter till påskölens hemland Danmark.

Så kan det gå.

För oss som bor norrut rekommenderar de i stället den vanliga varianten av Kalasöl, som för övrigt firar 10 år under 2008.

Nils Oscars kommer i stället, enligt en notis hos Svenska Ölfrämjandet, att erbjuda en "Påsk/vår-ale" på fat till ett antal krogar. Bland annat flera Bishops Arms. Det ser jag fram mot!

Soundtrack: Mad Professor "Sistren version" (2001), Grav-Olle Storyville Four & Brita Lindahl "Call of the freaks" (1949), the Tubes "A Matter Of Pride" (1981), the Beatles "Helter Skelter" (1968)

3 kommentarer:

  1. Hur tråkigt är det inte att dom missade kalaspåskölen. Hade verkligen sett fram emot att testa den då jag är förtjust i Nils Oscars öl men det är bara att hålla tummarna för att dom inte gör om misstaget nästa år. Tycker det är konstigt att dom missar en så pass viktig sak. Skärpning Nils Oscar...

    SvaraRadera
  2. Klantigt av Nils Oscar men samtidigt beter sig systembolaget dumt som vanligt. Det är visst viktigare att kunna erbjuda Falcon export i 5 olika förpackningar än att vara lite flexibel gentemot små aktörer...

    SvaraRadera
  3. Ja precis, har köpt Nils Oscar ett anatl gånger men Falcon Export har jag köpt... Just det... 0 gånger.

    SvaraRadera