2008-07-19

Navelskådande inventering II

Jag gick i början av januari igenom vilka öl jag hade i skåpen. Inspirerad av Dempa så gör jag det igen!
  • Barbãr 2005
  • Biere Nouvelle 2007
  • Birrificio Divina
  • Bogesund 1307
  • Bogesund 1604
  • Bogesund 1788
  • Braunstein Heritage 2006
  • Brewdog Paradox Islay
  • Brooklyn Local 1
  • Brøckehuse Julebryg 2007
  • Cantillon Gueuze 100% Lambic Bio (2005?) (2 st)
  • Cantillon Iris 2005
  • Chimay Blå 1999 (3 st)
  • Chouffe N'Ice
  • Dugges High Five! (3 st)
  • Fullers London Pride (4 st)
  • Great Divide Yeti
  • Gösser
  • Hansen Oudbeitje
  • Hansen Oude Kriek
  • Heineken (36 st)
  • Herslev Gorm's Bryg
  • Left Hand Chainsaw Ale 2008
  • Left Hand Snowbound Ale
  • Mikkeller Beer Geek Breakfast (2 st)
  • Mikkeller 黑
  • Nils Oscars Julöl 2007
  • Nils Oscar Rökporter 2007
  • Nøgne Ø God Påske
  • Nøgne Ø Klin Kokos
  • Nøgne Ø Underlig Jul 2007 (3 st)
  • Nørrebro Skärgaardsporter
  • Old Stock Ale 2006
  • Ommegang
  • Pannepot Grand Reserva 2005
  • Red Seal Ale (2 st)
  • Rogue XS Imperial Stout
  • Sierra Nevada Bigfoot 2008 (3 st)
  • Sierra Nevada Celebration Ale 2007 (2 st)
  • Sierra Nevada ESB 2008
  • Sigtuna Unicum Verum
  • Slots Pilsner 2,8 (9 st)
  • Slottskällan Strong Ale 2006
  • Slottskällan Strong Ale 2007 (3 st)
  • Slottskällans Kloster 2007
  • Thomas Hardy's Ale 2005
  • Tranquair 900
  • Unibroue Quelque Chose
  • Unibroue Terrible 2005
Så, då fick jag något skrivet trots att jag känner mig krasslig och inte tänker dricka något idag. Foto kanske man skulle tagit också?

4 kommentarer:

  1. Nog för att det är kul med inventering men när man kommer upp i ett visst antal öl så börjar det bli mer jobbigt än roligt. Enklast är att ha en databas/textfil/excelark med informationen och uppdatera vartefter man dricker/köper.

    http://baggio.atari.org/olut_eng.txt

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara ett mål i sig självt att glo igenom sina gömmor. :)

    SvaraRadera
  3. Får man fråga hur ni lagrar er öl? Min blygsamma samling kör jag i en gammal 14 grader kall kyl hemma hos föräldrarna. Hindrar en från att bara ta sig en slurk då suget faller in någon kväll ;)

    Men snart bär det av till annan stad och räknar inte med att få ockupera hela kylen för sambon. Så hur lagrar man på bästa sätt?

    SvaraRadera
  4. Tänkte höra vad du tror om lagring av Dugges öl. Vinner IPA:s något på lagring? Hur tänkte du göra med dina High Five till exempel?

    SvaraRadera