Ölet på bilden är inte med i släppet. Tror jag. |
Varunummer, namn, alkoholhalt, storlek, inköpt antal, pris
- 11214, BFM La Saison, 6 %, 750 ml, 1.200, 95:00
- 11445, All In Purpose of Grapefruit, 6,5 %, 330 ml, 12.000, 34:90
- 11446, Brewski More Cowbell, 5,3 %, 330 ml, 11.664, 34:90
- 11659, Innis & Gunn Irish Whiskey Finish, 7,4 %, 330 ml, 40.000, 26:90
11572, Anchor Barrel Aged, 7,5 %, 355 ml, 6.500, 33:90framflyttad till 2016-03-18- 11237, Samuel Adams Imperial Stout, 9,2 %, 355 ml, 20.000, 21:90
- 11653, Brasserie Dieu du Ciel Grande Noirceur, 9 %, 341 ml, 6.912, 44:90
- 11294, Dugges Ethiopia Welena, 10 %, 330 ml, 2.500, 39:70
- 11516, Dugges Imperial Geisha, 10 %, 330 ml, 2.500, 39:70
- 11599, West Coast Handshake, 10 %, 330 ml, 3.000, 39:90
- 11236, To Øl Smoke On The Porter, Fire In The Rye, 13,2 %, 375 ml, 2.004, 69:00
De två Dugges-ölen är smaksatta med kaffe från Etiopien respektive Panama, ett samarbete med kafferostarna Johan & Nyström.
Och jag vågar nog redan nu utnämna To Øls röhchiliporter till årets mest ordvitsiga ölnamn…
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar