2007-09-26

Anti news oktober 2007

I dokumentationen för program från den för länge sedan uppköpta datorfirman Digital brukade det finnas en sektion "Anti news" där man berättade om funktionalitet, buggar eller finesser som tagits bort.

Och hos Svenska Ölfrämjandet hittade jag nu en lista jag saknat från Systembolaget: Utgående produkter.

Och det kan man ju passa på att reflektera lite över (jag orkar inte gå iväg och äta lunch):

Båda ölen från Mora Bryggeri tas bort ur det regionala sortimentet (de var heller inte närvarande på årets ölmässa). Ska de sluta med tillverkningen tro (obs spekulation)?

Roslager, Slottskällans mest karaktärssvaga öl, försvinner till beställningssortimentet.

Holstein Premium åker ut efter 1½ år i fasta sortimentet. Saknad av få, gissar jag (den fick betyget 2,1 av mig då).

Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar